Редовните профилактични прегледи и начинът ни на живот са важни, както за поддържане на общо здравословно състояние, така и за лечението на хронични рани. Под термина управление на живота много от нас си представят само правилното хранене и принципите на здравословно хранене. Но това е само една малка част. Към този термин се включват още двигателната активност, наличието на вредни навици като алкохол, тютюнопушене и стрес. Ето и някои ценни съвети за поддържане на здравословен начин на живот:

  • Движете се!

Кратка разходка или каране на велосипед ще подобри кръвообращението ви, а усещането за тежки и подути крака ще изчезне. В случай че не можете да спортувате активно, тренирайте поне долните си крайници.

  • Носете по-свободни дрехи и удобни обувки!

Тесните дрехи са неудобни и влошават кръвообращението. Избирайте по-свободни дрехи от въздухопропускливи материи, които улесняват дишането на кожата и не задържат влага. За обувките е важно да бъдат с твърда подметка и нисък ток.

  • Укрепете имунната си система!

Имунната система може да бъде укрепена, както със здравословно хранене, така и с редица приятни занимания като например плуване или дори разходка във водата. Контрасният  душ с редуване на топли и студени водни струи също може да помогне, тъй като намалява усещането за тежест в краката и подобрява притока на кръв към крайниците.